Ekonomi

Bakan Uraloğlu: “Van’a 37 milyar 660 milyon liradan fazla harcadık”

Bakan Uraloğlu: “Van’a 37 milyar 660 milyon liradan fazla harcadık”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’ndan GES açılışı

VAN – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Van’da katıldığı GES’in (Güneş Enerjisi Sistemleri) açılış töreninde yaptığı konuşmada, “Van’ın ulaşım ve haberleşme yatırımlarına 37 milyar 660 milyon liradan fazla harcadık. altyapı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, dün Hakkari il merkezi ve Yüksekova ilçesine yaptığı ziyaretin ardından Van’a gitti. Bugün Van’da programlarına devam eden Bakan Uraloğlu, Karayolları 11’inci Bölge Müdürlüğü’nde İl Uyum Toplantısı’nın ardından GES (Güneş Enerjisi Sistemleri) açılış törenine katıldı.

Burada açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Seyit Fehim Arvasi döneminde kullanılan “Dünyada Van, ahirette iman” sözünün boş yere kullanılmadığını belirterek, “Van, bir doğunun en büyük illerinden biri Anadolu uygarlıklarının pek çok izini taşıyan, doğal güzellikleri ile muhteşem şehirlerimizden biridir.Bugün güneş enerjisi santrali açılış töreni vesilesiyle sizlerle birlikteyiz. 21 yıldır ulaşım ve haberleşme alanında doğu batı ayrımı yapmadan Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı, Filyos Limanı, Yavuz gibi dev ulaşım projelerini başarıyla tamamlayarak hizmete açtık. Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları Yarım asırlık hayalimiz olan hızlı tren işletmeciliği ile ülkemizi tanıştırdık. Milyarlarca lira yatırım yaptık. 20 yılda Türkiye için bir dönemi geride bıraktık” dedi.

“Ülkemizin her noktasını yatırım planlarımıza dahil ediyoruz” diyen Bakan Uraloğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Tabii ki Van ilimize gösterdiğimiz özenin aynısını Van ilimize de gösteriyoruz. Van’ın ulaşım ve haberleşme altyapısına bugüne kadar 37 milyar 660 milyon liranın üzerinde yatırım yaptık. 2003’te 36 kilometre olan bölünmüş yolu 583 kilometreye çıkardık. Sıcak karışım asfalt yol yokken tam 320 kilometre bitümlü sıcak karışım yol yaptık.Van’ı Bitlis’e bölünmüş yollarla bağladık.Daha dün Yeniköprü- Yüksekova Yolu’nda 3 bin 965 metrelik bir kesim vardı. Yüksekova’yı Van-Hakkari Devlet Karayolu’na bağlayan T-1 Tüneli’nde ve yine Van-Hakkari karayolu üzerinde ’32 viraj’ olarak bilinen Güzeldere Geçidi’nde 3 bin 150 metre uzunluğundaki Güzeldere Tüneli’nde ışık görme törenleri düzenledik. .Van Edremit-Gevaş-Bitlis Yolu, Erciş-Muradiye Çaldıran Yolu, Van-Özalp-Saray-Kapıköy Yolu’nu bölünmüş yol standardında tamamladık. 1.400 metre uzunluğunda 9 metre genişliğinde Karabet Kar Tüneli’ni hizmete açtık. metre, Kuşkıran Tüneli 2.306 metre ve Çatak Çığ Tüneli 250 metre. İlimiz sınırları içinde 131 kilometrelik demiryolu ağımız var. 50 vagon kapasiteli Sultan Alparslan ve İdris-i Bitlisi vapurlarını devreye aldık. Tatvan ve Van liman bölgesini taradık. 131 kilometrelik mevcut konvansiyonel hattın yenilenmesini ve komple bakımını yaptık.

“İkinci güneş enerjisi santrali projesini de tamamlayarak hizmete açıyoruz”

Van Ferit Melen Havalimanı’nda 2003’te 144 bin 3 olan yolcu trafiğinin 2022’de 1 milyon 311 bine ulaştığını belirten Bakan Uraloğlu, “Edremit Küçük Tekne Körük inşaatını tamamladık. Gevaş Körfez onarımını yaptık ve Gevaş Akdamar İskelesi.Bir otoyol projemiz ve 2 adet deniz projemiz var.Türkiye için hizmet üretmeye hiç ara vermeden devam ediyoruz.Günümüzde ekonomik, atmosfere ve çevreye zarar vermeyen yenilenebilir enerji kaynaklarının önemi hızla artıyor. Bu bilinçle İzmir’de ilk kez Aralık 2017’de güneş enerjisi santrali devreye alındı. Bugün Van 11. Bölge Müdürlüğümüzün sorumluluğunda olan ikinci güneş enerjisi santrali projesini tamamlayarak hizmete açtık. 100 bin metrekare alan üzerine kurulu olan santralimiz 5 adet trafo, 45 adet inverter, 10 bin 400 adet panodan oluşmaktadır.Ayrıca 5 bin 600 kilovatlık meclis gücü ile işletme en az iş gücü ile çalışacak” dedi. Süresi boyunca %70 verimle ve sözleşme süresi sonunda en az %70 verimle çalışır vaziyette yönetimimize devredilecektir.”

“Sürdürülebilir ve sağlıklı bir gelecek için sürekli çalışıyoruz”

Santralin Türkiye’de Enerji Performans Sözleşmesi modeliyle hayata geçirilen ilk güneş enerjisi santrali olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, “Uygulama projesi sonrası elde edilecek elektrik ve maliyet tasarrufu ile tüm maliyetlerin 2015 yılı içerisinde karşılanması garanti altına alınmıştır. Böylece sözleşme süresi boyunca hem üretim hem de işletme tüketimleri.Projemizde rastgele bir ödeme yapılmayacaktır.Projemizde herhangi bir kamu bütçesi kullanılmamıştır.Projemizin elektrik harcamalarında yüzde 13 indirim uygulanacaktır. Karayolları 11. Bölge Müdürlüğü 14 yıllık işletme süresi boyunca cari elektrik fiyatı üzerinden Sözleşme süresi bitiminden itibaren bedelsiz olarak Karayolları 11. Bölge Müdürlüğümüze devredilecek, Tüm birimlerin tüm elektrik ihtiyacı karşılanacaktır. sürdürülebilir ve sağlıklı bir gelecek için hiç durmadan çalışıyor, ulaşımın çehresini değiştiren yatırımlarımızla geleceğimize yaşanabilir ve temiz bir dünya bırakmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda çevre düzenleme çalışmaları, çevre temizliği, ağaçlandırma ve yeşili koruyan birçok projeye imza atacağız. imzalıyoruz Otoyol güzergâhlarındaki üretim çalışmalarında yaban hayvanlarının hayatlarını tehlikeye atmamak için en uygun önlem olarak ‘Ekolojik Köprüler’ kuruyoruz. Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında yaban hayvanlarının otoyoldan etkilenmeden yaşamlarını sürdürebilmeleri amacıyla Uskumruköy’de ‘Ekolojik Köprü’yü hayata geçirdik. Türkiye’de öncelikli yaban hayatı geçişine sahip ‘İlk Yaban Hayatı Köprüsü’nü ve Gülek Boğazı ile Akdeniz’i birbirine bağlayan Tarsus-Pozantı Karayolu’nun 30. kilometresinde ‘Orman Ekosistem Köprüsü’nü inşa ettik. Tarihi dokuların bozulmaması adına; Menemen-Aliağa-Çandarlı Projesi’nin temas ettiği tarihi Larisa kentinin tarihi ve kültürel dokusuna zarar vermemek için tünel yapılarak bölge geçildi. Yürüttüğümüz çalışmalarla yollar akıllanırken, çevre dostu ulaşım sistemlerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalarımız da devam ediyor. Araç trafiği, demiryolu trafiği, havaalanları ve sanayi gibi kaynaklardan kaynaklanan gürültü yükünü gösteren gürültü haritalama çalışmalarımız ile oluşturduğumuz gürültü hareket planlaması ile söz konusu alanları ayrıştırarak uygun önlemleri alıyoruz. İnsana ve çevreye duyarlı Ar-Ge çalışmaları çerçevesinde; Çevre dostu, su bazlı yol çizgi boyaları, daha az güç ve emisyonla üretilen sıcak asfalt teknolojisi, kesme ve tünel portallarında hafriyat üretimini azaltacak tasarım ve imalat teknolojileri, çevre dostu buz çözücü ve önleyici sıvılar üzerinde çalışıyoruz. . Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak; Amacımız gelecek nesillerimize yaşanabilir, temiz bir dünya ve yaşanabilir bir çevre sunmaktır. Bu inançla güneş santralimizin ülkemize ve bölgemize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

Açılış kurdelesini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Van Valisi ve Büyükşehir Belediyesi Başkan Yardımcısı Ozan Balcı, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Hüseyin Bekmez, İl Emniyet Müdürü Atanur Aydın, şirket amirleri ve siyasi parti kesti. temsilciler.

dortyolhaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu